Diplomerad hästskötare

Idag blev jag Diplomerad hästskötare. Otroligt nöjd med min insats och var inte nervös över det jag gjorde utan över om det räckte. Det jag gjorde kunde jag inte göra bättre idag med det materialet jag hade möjlighet att gå på. Men jag önskar att jag kunde vara gladare än vad jag egentligen är då jag inte vill såra de som tyvärr inte klarade det idag. Jag erkänner att det var svårt och att inte vem som helst klarar att ta Hästskötarexamen men det är inte rätt då man inte får visa vad man kan då man har en dålig dag, nervös så man kryper ur skinnet och förväntas komma ihåg allt. Jag önskar att jag kan hjälp er eller åtminstone trösta er men jag är inte den rätta personen att trösta.

På provet fick jag bästa resultatet på dagens hästkunskapsprov och på det muntliga provet. De tyckte att min ridning inte var helt 100 på den första hästen, men jag vet att jag inte kan rida hästen för fem öre. Det var L.G.'s Chesterfild som är cirkus 175 cm hög. Han gick i form och gjorde det jag ville men jag kan inte sitta ned på honom och det ser ju inte klokt ut med lilla mig på den baouta hästen. Däremot fick jag Lilja som andra häst och det gick kanon, vad jag tyckte iaf, och jag fick beröm för mina inverkningar på henne fastän att hon råkade bli lite sur på mig ;)

Under hästskötarexamen skall man visa häst-vid-hand, longering, lindning av ben, knoppning av man, Foderkunskaper, Hästkunskap, utrustning och skötsel, sjukdomar och visitering. Man skall veta mycket och brett för att klara det. Jag är nöjd med det jag gjort idag :) Men jag kan inte vara glad över att sj klarat det bland mina bästa vänner.

 
På bilden ser du mig på mitt sto Bassit innan hon åkte hem för vila fram tills jag kommer hem igen ;) 
Pokonis
/f

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback